Google heeft zijn zoekcriteria bijgewerkt om prioriteit te geven aan behulpzame productrecensies.

Al geruime tijd is Google bezig de kwaliteit te verbeteren van de productrecensies die in de zoekresultaten verschijnen. Gebruikers zullen profiteren van de bijgewerkte criteria, die in een toekomstige applicatieversie beschikbaar zullen worden gesteld. Volgens het bedrijf krijgen Google zoekresultaten nu voorrang op basis van recensies van gebruikers die het product gekocht hebben. Google zal in de toekomst ook voorrang geven aan diepgaande productrecensies die unieke informatie bevatten en vergelijkingen met andere producten. Deze aanpassingen zijn alleen in de Engelstalige versie van de website doorgevoerd.

Google kondigde de update op 23 maart aan via zijn officiële blog. De herziene criteria zijn bedoeld om “ervoor te zorgen dat recensies geschreven worden door mensen die deskundige kennis en ervaring uit de eerste hand hebben met de producten die gerecenseerd worden”. Productrecensies die diepgaande details over de voor- of nadelen van het artikel bevatten, krijgen nu een hogere prioriteit dan andere recensies.

Recensies die bijzonderheden over de functies van het product en verschillen met vorige versies bevatten, krijgen volgens de nieuwe criteria een hogere prioriteit. Ze moeten alle unieke informatie bevatten die de fabrikant bij de aankoop misschien niet heeft verstrekt. Recensies die informatie bevatten over de voordelen van het product ten opzichte van vergelijkbare producten of over de verschillen tussen soortgelijke artikelen krijgen de voorkeur boven andere recensies over hetzelfde product.

Bovendien, als alle informatie afkomstig is van recensenten die het product gebruikt hebben en kunnen beschrijven hoe het product er fysiek uitziet, zal die recensie in de zoekresultaten worden weergegeven.

Zoals eerder gezegd is deze update op dit moment alleen beschikbaar voor gebruikers die de Engelse taal spreken. Google is van plan de beschikbaarheid van deze updates binnenkort uit te breiden naar meer talen.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest