Het is van cruciaal belang om een sterke start te maken

Wanneer je een campagne of een communicatieproject wilt starten, waar ga je dan heen om de boel op gang te krijgen? Wie bel je op? Wie is je webontwikkelaar? Wie is je ontwerper? Wie is je gebruikelijke fotograaf? Vrij vaak heb je al een richting of een concept, en weet je welke geschikte maatregelen. Hoewel alles wat daartussen gebeurt een reusachtig vraagteken lijkt te zijn?

Als mensen het over communicatie hebben, hebben ze het vaak over het gebruik van verschillende vormen van media, zoals Instagram of een website. Zinloos. Meer nog moet de vraag gesteld worden: “Wie wil je bereiken, en wat wil je dat ze weten of doen?” Instagram of een website zijn maar twee voorbeelden van de honderden andere mogelijkheden die je ter beschikking staan.

Er is één vraag die je jezelf altijd moet stellen: “Wat wil ik bereiken?” En tenslotte, welke middelen ben je van plan daarvoor in te zetten, en wanneer wil je dat doen? Je verhaal is natuurlijk nog crucialer dan de methoden die je gebruikt. Je vertelt het op een manier die de grootst denkbare impact heeft.

Strategie

Waarin onderscheid je je, en met wie hoop je contact te maken? We formuleren een plan afhankelijk van de visie die je hebt. Wie, wat, hoe, en waar, precies (naar). Het fundamentele idee achter een creatief streven.

Concept

We willen je verhaal op een zo begrijpelijk mogelijke manier overbrengen. Wat is de spil waarrond al het andere wordt opgehangen? We bedenken een theorie om dit te verklaren. De stamvader van alle ideeën en de meest kritische bevestiging van je plan.

Ontwerp

Vierkant, cirkel, lettertype, kan niemand het? De praktijk van het ontwerpen is een roeping van fouten maken en ervan leren, van oefenen en slagen. Een uitstekend ontwerp heeft een ontspannen uitstraling. Een ongelooflijk ontwerp brengt je idee zo over dat het lijkt alsof het altijd al zo gepresenteerd had moeten worden.

Interactie

Nu alles op zijn juiste plaats ligt, kan de activering beginnen. De interactie die je met je klant hebt. De conversie, het “koop nu”, of iemand de duimen omhoog geven. We genereren niet alleen de informatie, maar we zorgen er ook voor dat die op de juiste manier op de juiste schermen en op de juiste plaatsen wordt getoond.

Het cruciale aspect van het proces

Een eenvoudige methode die, onzichtbaar, gebouwd is op de opeenstapeling van vele jaren ervaring.

We vermengen en verrijken de eerder opgedane kennis en inzichten tijdens co-creatie sessies, wat uiteindelijk een grote verscheidenheid aan onverwachte ideeën oplevert. We geven voorrang aan die concepten die je merk op lange termijn zullen helpen vestigen, terwijl ze ook op korte termijn voordelig zijn voor je bedrijf.

Een onderzoek naar de acties die de leden van je doelpubliek nu ondernemen moet altijd als eerste stap dienen. Wat is het dat hen in beweging brengt, en wat is het dat hen ervan weerhoudt in beweging te komen? Om een beter inzicht te krijgen in het gedrag van onze klanten, ontwikkelen we klant persona’s en brengen we hun trajecten over ons product in kaart.

De meest recente bevindingen op het gebied van communicatie en gedragswetenschap en de psychologie van de overreding worden gebruikt bij onze pogingen om deze gewoonte uiteindelijk te veranderen. Denk aan de concepten van “nudging” en “master influencer” Dr. Robert Cialdini’s strategieën, en aan honderden andere beproefde methoden uit de reclamewereld, zoals het inzetten van “beïnvloeders”, humor, ontregeling, en schaarste. Wij kunnen succesvolle plannen uitwerken die je doelgroepen werkelijk in beweging brengen, dankzij de kennis en het inzicht die we verworven hebben.

Bron:  Communicatiebureau Luidspreker

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest